System dostosowany do nowych wymagań prawnych nakładających obowiązek
dostarczania danych finansowych w formie elektronicznej - Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) zgodnie z ustawą z 10 września 2015 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. poz. 1649).
Element składowy systemu KREZUS
Spełnia on wszystkie warunki określone w następujących aktach prawnych: • Ustawa z 29.09.1994 roku o rachunkowości z późniejszymi zmianami, • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18.04.1991 roku w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów, • Zarządzenie Ministra Finansów z dnia 1.08.1995 roku w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia księgowości i jednolitego planu kont w jednostkach budżetowych.
Funkcje systemu KREZUS FK
OBSŁUGA KSIĘGI GŁÓWNEJ Elastyczność w tworzeniu planu kont syntetycznego i analitycznego, definiowanie właściwości grup kont (syntetyk statycznych), słowniki do definiowania struktury kont, bilans otwarcia. Dekretowanie dowodów z kontrolą poprawności, wyszukiwaniem kont, dynamicznym tworzeniem kont, podglądem do rejestrów dokumentów źródłowych, specyfikacji salda, próbne księgowania. Dekretowanie automatyczne dowolnych dokumentów źródłowych, rozdzielników oraz na podstawie dowolnych innych dostępnych danych. Definiowalne przeksięgowania (zamknięcie miesiąca, wyksięgowanie wyniku). Księgowanie transakcyjne, automatyczne bilansowanie pozycji kont rozrachunkowych. Kontrola stanu księgi głównej, karty kontowe, zestawienia wybranych księgowań, bieżąca kontrola obrotów i sald kont analitycznych i dynamicznie definiowanych syntetyk.
ROZRACHUNKI Z KONTRAHENTAMI Kontrola rozrachunków poprzez specyfikacje salda kont, tworzenie wezwań do zapłaty, uzgodnień salda, zestawień odsetek za pozycje niezapłacone. Stan specyfikacji na koniec dowolnego miesiąca. Rejestr kontrahentów z funkcjami kontroli (analizy) dowolnych informacji dotyczących kontrahenta oraz generatorem raportów. Automatyczne naliczanie odsetek i dekretowanie not odsetkowych. Struktura należności i zobowiązań.
REJESTRY SZCZEGÓŁOWE Rejestr sprzedaży VAT, rejestr zakupów VAT, rozliczanie zakupów na potrzeby podatku VAT, polecenia przelewu z możliwością eksportu do systemów HOMEBANKING. Rejestr faktur importowych i dokumentów SAD. Obsługa kasy, kasy walutowe, raporty kasowe, dekretowanie raportów kasowych. Rejestr zamówień wewnętrznych (plan zakupów). Podsystem rozliczania mediów
RAPORTOWANIE Definiowalne zestawienia obrotów. Zestawienia analityczne. Sprawozdania z obrotów i sald (wynik, bilans, przepływy). Dziennik księgowań. Podsystem informowania z możliwością kontroli zakresu udzielanych informacji na poziomie użytkownika.
KALKULACJA I ROZLICZANIE KOSZTÓW Definiowalne rozliczanie kosztów (pomocniczych, sprzedaży, wydziałowych, ogólnych i innych). Definiowalne rejestry z danymi pomocniczymi w tym z polami wyliczanymi automatycznie na podstawie wyrażeń. Rejestr zleceń (towarów i usług) z definiowalnymi ekranami analizy, generatorem raportów, pola wyliczane na podstawie informacji z innych rejestrów.
ŚRODKI TRWAŁE Kartoteki środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych i inne kartoteki majątku. Rozliczanie i dekretowanie amortyzacji i umorzenia, przeszacowania, inwentaryzacja, plany amortyzacji, generator raportów.
ROZLICZANIE MEDIÓW Rozliczanie mediów w oparciu o bazę wynajmowanych i użytkowanych powierzchni z generowaniem faktur dla podnajemców i automatycznym dekretowaniem rozliczeń.
FUNKCJE ADMINISTRACYJNE Automatyczne zamykanie/otwieranie roku obrotowego. Ochrona dostępu i kontrola uprawnień na poziomie bazy danych i funkcji systemu. Ochrona danych. i raportów mogą być przesyłane w postaci XML, HTML, SMS
|