OSO Obsługa Spraw Orzekanych jest częścią informatycznego systemu Obsługi Sądów Administracyjnych. Zgodnie ze swą nazwą OSO jest przeznaczony do obsługi spraw w zakresie obowiązków sekretariatów procesowych. Stanowi nieocenioną pomoc dla personelu pomocniczego, ale także dla sędziów.
System spełnia następujące funkcje: • rejestrowanie danych o sprawie zgodnie z obowiązującym regulaminem odpowiadającym prowadzeniu Repertoriów; • prowadzenie rejestru podmiotów (skarżący, administracja, zainteresowani w sprawie); • rejestrowanie wydawanych zarządzeń; • rejestrowanie wpływających wniosków, kasacji oraz zażaleń; • przygotowywanie terminarza posiedzeń jawnych i niejawnych; • wpisywanie spraw na wokandę; • definiowanie powiązań między sprawami (łączenie spraw, dzielenie, kontynuacja, wznowienie, związki merytoryczne); • gromadzenie szczegółowych wyników posiedzeń; • prowadzenie kontrolki uzasadnień; • wpisywanie tekstów uzasadnień; • rejestrowanie dokumentów specjalnych, przechowywanych w sejfie kancelarii akt tajnych (akta ściśle tajne, tajne, poufne); • rejestrowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej (w wydziałach); • przekazywanie danych o sprawie do systemu archiwizowania orzecznictwa; • wyszukiwanie danych o sprawie według różnych kryteriów (funkcja ta w szczególności odpowiada prowadzeniu rejestru podmiotów z odnotowanymi sygnaturami spraw).
|